HTML

lorkautazik

utak

Friss topikok

  • bogaaar: örülök cica, hogy végül ennyire jól érezted magad! :) és ígérem, jövőre együtt fogunk elmenni, és ... (2011.06.30. 18:04) 5.nap
  • bogaaar: most csak ilyen későn tudok reagálni, mert annyira benne voltam a rajzolásban, hogy be szerettem v... (2011.06.29. 19:59)
  • bogaaar: én már látom baba, hogy még két nap és macskák iránti kiolthatatlan szerelemre gyúrsz, és ott fog ... (2011.06.28. 18:55) 3 nap
  • bogaaar: azon gondolkodtam, miközben az új kalandjaidat olvastam, hogy gyakrabban kéne elutaznod, mert: 1. ... (2011.06.27. 18:30) 2 nap
  • bogaaar: tudod, pont arra gondoltam hazafelé, miközben a reptérről repítő buszon ültem, hogy úr isten menny... (2011.06.26. 17:35) érkezés

Linkblog

Archívum

2011.06.29. 11:25 roze

4.nap

Tegnap pihenőnap volt mert reggel mindenem fájt már,ugyhogy besimultam a svéd hétköznapokba:) Lementem a tengerpartra,ami nem is tenger mint kiderült csak afelől töltődik vízzel..a második legnagyobb tó svédországban.
Az emberek csobogtak fel alá benne,elég hülyén éreztem magam ott felöltözve:) amikor belementem egy kicsit hidegebb volt mint a balaton májusba,de abszolut megszokható.Kár hogy nincs nálam semmi uszóképes ruha:)
Utána elmentünk bevásárolni 2 metromegállónyira,a helyi bevásárlóközpontba. A ruhák pl a HM ben akciósan 100 koronák voltak,ami 3000 ft és olyan 6-7 ezer ft nem akciosan a blúzok stb.sztm teljesen megegyeznek az árak..Ott kóvályogtunk kicsit B kiélte a vásárlási ingereit :) Aztán átmentünk a Lidl-be :D
Az árak kicsit magasabbak az otthoniakkal pl a banán kiloja 600 ft,a kenyér 15 korona-500 ft kb,vmi kb ugyanannyi pl 6 db-os fasirt 19 korona azaz 600 ft. 30 dkg sonka szintén 600 ft. Egy nagy üveg lekvár 340 ft Szóval nem kiemelkedően drága.
Lehet hogy ha vki étteremben kajál és nem akciós cuccokat vesz akkor drága itt az élet,de egy svéd átlagos 25 ezer koronás fizu mellett ami 750 ezer ft ezek azért sztm lényegileg elenyésző összegek és egyben kurvára felháborító hogy nálunk mégis milyen szintű kizsákmányolás megy ha így nézzük.Ez egyszerűen arculcsapja az embert.
Nagyon tiszták az utcák és rengeteg sportolási lehetőséget adnak csak ugy, vannak futó utak az erdőben,kosárpálya,foci pálya és minden ragyog a tisztaságtól,frissen nyírt fű,minden nagyon rendben van a környezetben.Vannak közösségi kertek ami nagyon jó pofa,nincs kerítés csak egy nagy terület ami telis tele van apró kertekkel szintén kerítés nélkül és bárki bemehet,majd le is fotózom mert nagyon édes.
Az furcsa hogy egyáltalán nincsenek kis boltok,nálunk egy ekkora útszakaszon legalább 15 db lett volna már,meg elég kevés beülős hely is van.Ezeket nem értem miért így,de biztos van oka.
Este lementünk együtt a partra,én a 3 nap alatt lassan többet vagyok ott,mint B eddig 2 év alatt :) most fedezte fel hogy az egy strand és fürdenek valóban :))Levittük ukulelét B koncertezett meg gázoltunk a vízbe,sokat hülyéskedtünk,jó volt nagyon :)
Ma még lesz egy "dobjuk el a térképet" és csak mászkáljunk városnézés az én javaslatomra,de ezért az ötletért azthiszem igazából én lelkesedek csak :) majd meglátjuk :) holnap már nem nagyon lesz idő semmire,meg metro jegy se,bárcsak este megy a gép,de olyan du 4 körül el kell indulni innen,mert 2 és fél óra az út a reptérre.



 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lorkautazik.blog.hu/api/trackback/id/tr693024159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bogaaar 2011.06.29. 19:59:03

most csak ilyen későn tudok reagálni, mert annyira benne voltam a rajzolásban, hogy be szerettem volna fejezni. :) szóval Cristinán kívül (amit facebookra is átküldtem Neked, mikor láttalak délután... csak azt hiszem mire csatoltam meg minden addigra leléptél :()elkészült egy új rajz is. semmi maszatolással! ÉS ma rájöttem, hogy férfit még nem is rajzoltam, szóval ezúttal egy pasit rajzoltam... ööö a borostákkal meg is gyűlt a bajom :D már alig várom, hogy lásd az új rajzokat :$
ÉÉÉÉÉÉS ma semmi szó a cicákról? :( :)akkor is tudom, hogy látens macskaimádó vagy :P
szerintem nyugodtan mehettél volna pizsiben fürdőzni, szerintem a svédek azt hitték volna valami külföldi új divat ;) és egyébként is májusban nagyon jól állt Neked :) és aahh ott akarok lenni Veled... ésésés videózd le nekem az egyik ukulele koncertet léciléciléci :$
egyébként angliáról is ugyanezt írták, amit most svédországról elmondtál, hogy drágább az élelmiszer, de annyival jobbak a fizetések, hogy simán meg tudod venni. csak itthon van ilyen alacsony fizetés az árakhoz képest :(
közösségi kert? az mit jelent? az ott lakóké közösen? vagy bárkié? vagy...?
remélem a "dobjuk el a térképet" városnézésről hazataláltok majd azért :) holnap reggel várlak itt az új élményekkel és facebookon is... remélem még fel tudsz jönni, bár gondolom már nagy készülődésben leszel, ha négykor indulni kell... noh, remélem azért új blogbejegyzés születik majd, mert imádlak olvasni!
süti beállítások módosítása